Branding jest jednym z najważniejszych procesów w życiu marki. Wpływa on na jej rozpoznawalność oraz postrzeganie przez odbiorców. Branding bardzo często decyduje o być lub nie być danej marki. Dlatego warto go realizować odpowiedzialnie i z pomysłem. Przekonaj się, od czego zacząć branding, czyli jak budować wizerunek swojej marki.
Branding jest działaniem zakrojonym na szeroką skalę. Jego celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki wśród odbiorców. Branding koncentruje się zatem na świadomości potencjalnych klientów. Wskazuje, jakimi wartościami kieruje się marka i jak są one spójne z tymi, które wyznają odbiorcy. Branding w umiejętny sposób przytacza zalety firmy lub produktu i zachęca do ich skorzystania. Dzięki takim działaniom możliwe jest stworzenie pozytywnego wizerunku wśród klientów, a zarazem zwiększanie sprzedaży. To z kolei przekłada się za zyski firmy.
Proces brandingu jest wymagający, ale wart zachodu. Korzyści wynikające z jego przeprowadzenia są długotrwałe, a zatem to inwestycja w przyszłość i zyski firmy. Tylko od czego zacząć branding? Studio graficzne GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ) podaje, że jego podstawą jest stworzenie identyfikacji wizualnej. Wpływa ona na postrzeganie marki oraz budowanie jej wizerunku.
Identyfikacja wizualna jest zbiorem zasad dotyczących projektów graficznych. Dzięki nim możliwe jest stworzenie spójnej komunikacji marki z odbiorcami. Identyfikacja wizualna, w początkowej swej fazie, zakłada zaprojektowanie firmowego logo. Staje się ono ponadczasowym i uniwersalnym symbolem. Logo, jako charakterystyczny znak, umieszczane jest na wszystkich drukowanych oraz cyfrowych materiałach, jakie publikuje firma. Pojawia się więc ono na opakowaniach produktów, stronie internetowej, w mediach społecznościowych. Ale nie tylko logo jest efektem tworzenia identyfikacji wizualnej.
W ramach identyfikacji wizualnej określa się, jak wyglądać będzie m.in.
Jednym z podstawowych celów marki, jest docieranie do odbiorców. Komunikacja z nimi powinna być prowadzona w spójny sposób. Dlatego też identyfikacja wizualna jest bardzo ważnym elementem brandingu. Kreuje ona jasne przekazy opierające się na projektach graficznych. One z kolei tworzone są w takim samym stylu, dzięki czemu odbiorcy mogą łatwo je rozpoznać i połączyć z konkretną marką. Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna działa ponadczasowo oraz jest skupiona na danej grupie docelowej. Daje się łatwo odczytać i zrozumieć. Tym samym branding może być efektywniejszy. Identyfikacja wizualna pomaga bowiem markom w zbudowaniu wizerunku i zapadaniu w pamięć odbiorców.
Więcej informacji na temat znajdziesz w tym artykule: https://goodproject.pl/blog/branding-co-to-jest/
Branding jest procesem skoncentrowanym na zbudowaniu wizerunku marki oraz wpływaniu na świadomość odbiorców. Jego podstawą jest identyfikacja wizualna. Zakłada ona stworzenie odpowiednich mechanizmów i zasad, których efektem będzie spójna komunikacja. Wpływa ona na postrzeganie marki przez odbiorców oraz chęć obcowania z nią i jej produktami. Branding jest zatem bardzo ważny w budowaniu sukcesu marki.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!