Łącznie w 26 letnich imprezach wzięło udział ponad 82 tys. osób. Wydarzenia współtworzyło ponad tysiąc artystów i osób odpowiedzialnych za ich organizację. 5 największych festiwali transmitowały ogólnopolskie telewizje, które zgromadziły łącznie 6,4 mln widzów. A festiwalowa promocja w social mediach dotarła do ponad 3,7 mln odbiorców!
Bogata oferta letnich imprez w Mrągowie sprawiła, że do festiwalowego miasta przyjechało więcej turystów niż w roku poprzednim. Branża podsumowuje jednak sezon jako trudny ze względu na rosnące koszty oraz wymagających i oszczędnych gości.
- 2022 to kolejny rok, po pandemicznych latach, który ze względu na wojnę i galopującą inflację, był dla naszego Miasta ogromnym wyzwaniem. Z perspektywy samorządu musieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by do Mrągowa ściągnąć jak największą rzeszę turystów. Naszym atutem jest Amfiteatr i świetne położenie na Mazurach. Ten sezon pokazał, że mimo trudności można i trzeba myśleć ambitnie. Cieszę się, że tak wielu turystów przyjechało do Mrągowa. Jak szacuje Biuro Festiwali, tylko na wydarzeniach w amfiteatrze zgromadziliśmy 46685 osób. Dzięki transmisji w ogólnopolskich telewizjach i informacjach w mediach społecznościowych z promocją Mrągowa dotarliśmy do ponad 10 mln odbiorców – ocenia dr hab. Stanisław Bułajewski, Burmistrz Miasta Mrągowo.
Mrągowskie lato upłynęło pod znakiem dużych festiwali i wielu mniejszych imprez w przestrzeni miejskiej. 26 wydarzeń tworzących markę Festiwalowe Mrągowo. We współtworzenie kulturalnej oferty miasta zaangażowanych było ponad tysiąc artystów i osób odpowiedzialnych za organizację imprez.
- Zaoferowaliśmy w te wakacje wszystkie rodzaje muzyki. Przyjechało do Mrągowa bardzo wielu artystów, których staraliśmy się, w miarę możliwości, ugościć na najwyższym poziomie. Oferta kulturalna była bardzo bogata. Nasi mieszkańcy, turyści, okoliczni sąsiedzi mogli korzystać z naszych propozycji całymi rodzinami. W różnych miejscach miasta, przy różnej muzyce, przy propozycjach teatralnych, filmie i animacjach kulturalnych, mogli spędzać ciekawie u nas czas. Dużo było tańca przy okazji tych wydarzeń. Szczególnie w czasie Pikniku Country. Czuło się wtedy w Mrągowie bardzo dobrą energię. Ludzie tańczyli wtedy właściwie nieustannie. Potańcówka na deptaku zebrała rekordową liczbę osób. Tańczono też przy małym amfiteatrze, gdzie w tym roku również nie brakowało atrakcji - podsumowuje Agnieszka Michalska, dyrektor Mrągowskiego Centrum Kultury.
Legendarny festiwal w Mieście nad Czosem to sztandarowy produkt marki Festiwalowe Mrągowo. Tegoroczna edycja wydarzenia pokazuje, że muzyka country małymi kroczkami wraca do łask. - Na sukces tegorocznego Pikniku Country w Mrągowie miały wpływ dwa elementy: symbioza wydarzeń w przestrzeni miejskiej z koncertami w festiwalowym amfiteatrze nad jeziorem Czos.
Piknikowe przedsięwzięcia organizowane przez Mrągowskie Centrum Kultury były przedsmakiem kulminacyjnych imprez, które odbywały się wieczorem. Również taneczna formuła wydarzenia stała się magnesem przyciągającym turystów na Piknik Country – wskazuje Krzysztof Majkowski, producent legendarnego festiwalu w Mrągowie.
Zadowolony jest również producent Festiwalu Weselnych Przebojów. Dwudniowy, rozrywkowy format bardzo dobrze przyjął się w Mrągowie. Formuła zaślubin oraz występy czołowych artystów polskiej sceny muzycznej przypadła do gustu mieszkańcom Mrągowa i okolic, oraz turystom odwiedzającym latem Mazury – wskazuje Błażej Gajowniczek z World Media.
- Amfiteatr wielokrotnie pękał w szwach. Kabaret i Weselne Przeboje przyciągają ludzi jak magnes. Jednak oferta koncertowa była o wiele bogatsza- dodaje Agnieszka Michalska - Osobiście bardzo się cieszę, że udało się, mimo że w małym zakresie ze względu na sytuację na świecie i małe finansowanie, zrealizować Koncert Galowy Festiwalu Kultury Kresowej dla Pokoju. Ten Festiwal polskiego folkloru to również nasz skarb i bardzo powinniśmy o niego dbać. Przyjeżdża wystąpić na nim wielu wspaniałych młodych ludzi, którzy chcą kultywować piękno naszej tradycji. Włożyliśmy w ten Festiwal wraz z artystami bardzo dużo serca i publiczność to poczuła przepięknie. To wartościowy sukces. Chciałabym również by stałym punktem sezonu letniego w Mrągowie stał się występ Teatru Ulicznego. Na zakończenie sezonu to wydarzenie na Placu Piłsudskiego zgromadziło bardzo wiele osób. To było udane zakończenie lata artystycznego. Dlatego satysfakcja jest duża i zapał do dalszej pracy.
Producenci zgodnie podkreślają, że w tym roku na organizację festiwali istotny wpływ miały wysokie koszty (m.in. energia, artyści, noclegi) rosnące niewspółmiernie do inflacji. A branża eventowa nie podniosła się jeszcze po lockdownach związanych z koronawirusem.
Na podstawie informacji UM Mrągowo
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.