Gadżety reklamowe mają promować Twoją markę, budować rozpoznawalność i wzmacniać więź z odbiorcami. Mogą jednak zadziałać zupełnie odwrotnie. Wybór gadżetów firmowych jest ważnym elementem tworzenia strategii marketingowej dla marki. Dlatego warto przyjrzeć się, co działa, a co może okazać się jedynie przepalaniem budżetu reklamowego.
Niektóre gadżety promocyjne okazują się kompletnym niewypałem. Nawet, pomimo że są funkcjonalne i dopracowane pod względem estetyki. Jak to się dzieje, że nie przynoszą oczekiwanego efektu? Pierwszym powodem jest niedopasowanie upominków reklamowych do odbiorcy. Najlepiej pokazać to na konkretnych przykładach. Wręczanie pendrive’ów pracownikom budowlanym to jeden takich przypadków. W ich pracy tego typu akcesoria są kompletnie nieprzydatne. W żaden sposób nie nawiązują do charakteru tego zawodu. Podobnie jak wręczanie kamizelek odblaskowych z logo dla pracowników biurowych. Kolejny przypadek to rozdawanie balonów reklamowych na konferencji organizowanej dla partnerów biznesowych. To dosyć jaskrawe przykłady, które mają pokazać nieprawidłową mechanikę doboru gadżetów.
Można zaryzykować twierdzenie, że nie ma złych gadżetów reklamowych. Są tylko te niewłaściwie dobrane. Skąd biorą się takie pomyłki? Najczęściej z nieznajomości zasad działania gadżetów z logo. Drugim poważnym błędem jest nadmierna ekspozycja marki na gadżetach. Żaden klient, pracownik ani kontrahent nie chce czuć się jak słup reklamowy Twojej marki. Niedopracowana strona graficzna często decyduje o porażce danego gadżetu.
Podobnie jest w przypadku jakości upominków promocyjnych. Tandetne przedmioty, nawet gry są bardzo przydatne, nie znajdą uznania w oczach odbiorców. Mogą zadziałać wręcz odwrotnie i zrazić potencjalnych klientów do Twojej marki.
Nie wiesz, jak podejść do wyboru upominków reklamowych? Zrób to w 3 prostych krokach:
W ten sposób łatwo odrzucisz gadżety firmowe, które nie będą w żaden sposób związane z aktywnością i potrzebami Twoich odbiorców.
Zapętliłeś się w wymyślaniu coraz bardziej oryginalnych gadżetów reklamowych? Może warto cofnąć się o krok i ponownie wypróbować sprawdzone patenty? Tradycyjne gadżety firmowe cały czas mają sens i przynoszą efekty. Oto kilka naszych propozycji:
Wspólnym mianownikiem tych gadżetów reklamowych jest uniwersalność. Niezależnie w jakiej branży działa Twoja firma, możesz je z powodzeniem wykorzystać w swojej strategii marketingowej.
Wiesz już, jak uniknąć pomyłek przy wyborze gadżetów firmowych? Nie sugeruj się wyłącznie działaniami innych firm. Uwzględnij specyfikę swojej branży oraz profil Twojego odbiorcy. To z pewnością ograniczy ryzyko pomyłki i niepotrzebnej straty pieniędzy.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!