Niezależnie od tego, z jakiego pokolenia pochodzisz i skąd jesteś, na pewno chociaż raz widziałaś jej podobiznę. Powstała w latach 70. XX wieku, nie starzeje się, a jej znakiem rozpoznawczym jest różowa kokarda. O kim mowa? O Hello Kitty, oczywiście! Odkryj niezwykłą historię rysunkowej kotki, którą zna każde dziecko na świecie.
Rysunkowa postać uroczego białego kotka z różową kokardą została stworzona w 1975 roku w Japonii – po raz pierwszy jej podobizna została umieszczona na niewielkiej plastikowej portmonetce. Już rok później poznali ją Amerykanie, kiedy Sanrio, koncern posiadający do dzisiaj prawa autorskie do tej uroczej kotki, otworzył sklep z prezentami w San Jose w Kalifornii. Stamtąd Hello Kitty kontynuowała podbój dziecięcych serc na całym świecie — dzięki komiksom, serialom animowanym, filmom, grom i książeczkom zaczęła być coraz bardziej i bardziej rozpoznawalna, aż w latach 90. otrzymała od UNICEF-u tytuł Wyjątkowej Przyjaciółki Dzieci. Z początku obecna wyłącznie na zabawkach, artykułach szkolnych, ubrankach i produktach przeznaczonych dla dzieci, jednak z biegiem czasu zaczęła pojawiać się także na laptopach, kosmetykach, domowych przyrządach AGD i RTV, jak tostery czy telewizory, a nawet kanistrach oleju samochodowego. To nie koniec: na rynku pojawił się różowo-biały model gitary Fender Stratocoaster, ozdobiony Hello Kitty, a od 2005 roku fani białej kotki mogą odbyć podniebne podróże Airbusem A330-200, pasażerskim samolotem nazywanym też Hello Kitty Jet.
Charakterystyczna subkultura kawaii pokochała zantropomorfizowana rysunkową kotkę. Doskonale wpisuje się w tę uroczą, słodką estetykę, pełną ozdób, różu i pastelowych tonów. Przedstawiciele i przedstawicielki tego stylu uwielbiają motyw kociej główki z wyraźnie zaznaczonymi wąsikami i kokardką. Od koszulek z dużym, kolorowym nadrukiem, po wysadzane sztucznymi kryształkami broszki, spinki i wisiorki – Hello Kitty jest wszędzie i na wszystkim. Wiele osób przyznaje, że to właśnie od Hello Kitty rozpoczęła się ich fascynacja japońską kulturą i stylem kawaii. Razem z postaciami z uniwersum Disneya i Barbie, należącą do koncernu Mattel, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci globalnej popkultury.
Motyw Hello Kitty gładko przeszedł z dziecięcych koszulek i piżamek na ubrania przeznaczone dla dorosłych kobiet. Nie ma jednak mowy o niedojrzałości czy chęci odmładzania się na siłę! To naturalne, że lubimy otaczać się rzeczami, które przynoszą nam radość. Kreskówkowe i filmowe postaci, które doskonale znamy z dzieciństwa, mogą nadal towarzyszyć nam na co dzień. Nawet drobny dodatek, jak subtelny haft na bluzce czy niewielki nadruk na opasce może sprawić, że się uśmiechniemy. Nie ma nic złego w nostalgii za czasami, w których z wypiekami na twarzy śledziliśmy przygody ukochanych bohaterów kreskówek i komiksów.
Hello Kitty może być też doskonałym pomysłem na prezent! Jeśli wiesz, że Twoja przyjaciółka, siostra czy dziewczyna od zawsze uwielbiała uroczą japońską kotkę, na stronie https://www.cropp.com/pl/pl/kobieta/sprawdz/licencje/hello-kitty znajdziesz dla niej wygodne skarpetki, cieplutkie kapcie czy miękką bluzę z tym motywem.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!