Masz wrażenie, że zapomniałeś o jakiejś czynności, którą powinieneś wykonać przed odstawieniem łodzi na zimę? Niezależnie od tego, czy jacht stoi na lądzie, czy w wodzie, przed nadejściem zimy należy przeprowadzić kilka istotnych przeglądów.
Włóż całe olinowanie ruchome do pralki po upewnieniu się, że żadne szekle nie są jeszcze połączone. Wysusz i powieś je w ciepłym i przewiewnym miejscu. Teraz, gdy masz już wszystkie liny w domu i wyczyszczone, dlaczego nie poświęcić trochę czasu na odcięcie zużytych końcówek lub przetartych odcinków i porządne ubicie końcówek?
Jeśli nie zamierzasz żeglować, zdejmij żagle, aby przedłużyć ich żywotność. Jeśli zdjąłeś żagle i zabrałeś je do domu na przechowanie, teraz jest czas, żeby je sprawdzić. Sprawdź szwy i poszukaj miejsc, w których się przetarły. Jeśli możesz, zamocz wszystkie plamy na żaglach, a jeśli nie możesz, zabierz je do żaglomistrza. Inne ciekawe informacje na www.ogloszenia24m.pl
Wszystkie drewniane elementy zdejmowane z pokładu - np. rumpel, wspornik zaburtowy itp. najlepiej zdemontować i po wyczyszczeniu przezimować je w suchym miejscu, np. w garażu.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, usuń z jachtu tyle przedmiotów, ile możesz, aby zapobiec powstawaniu pleśni i grzybów, w tym żagle, poduszki, zasłony, ubrania i pościel. Jeśli nie możesz zdjąć poduszek na kanapie, ustaw je pionowo na krawędzi, aby umożliwić cyrkulację powietrza wokół nich.
Zakładając, że wykonałeś już oczywiste czynności, takie jak opróżnienie lodówki i pozostawienie w niej zaklinowanej pokrywy lub drzwiczek, sprawdź, czy usunąłeś także wszelkie jedzenie lub napoje, które mogą przekroczyć datę przydatności do spożycia w miesiącach zimowych.
Jachty pozostawione na twardym gruncie są o wiele zimniejsze niż te, które pozostają na wodzie, ponieważ wiatr gwiżdże wokół kadłuba, co znacznie zwiększa współczynnik chłodu. Z tego powodu koniecznie usuń z łodzi wszystkie płyny, które mogą zamarznąć, aby zapobiec uszkodzeniom, nawet jeśli zamierzasz zostawić na pokładzie mały grzejnik.
Teraz nadszedł czas na opróżnienie zbiorników z wodą, w tym kaloryfera, jeśli go masz, oraz opróżnienie rur, pomp i filtrów. W każdej porządnej instalacji zbiorniki będą miały krany spustowe w najniższym punkcie, ale często łatwiej jest, jeśli masz system pompowy i zasilanie brzegowe, po prostu odkręcić krany, żeby wszystko opróżnić.
Upewnij się, że silnik ma wystarczającą ilość płynu niezamarzającego
Niektórzy właściciele łodzi zalecają opróżnienie bloku silnika, ale inżynierowie twierdzą, że o wiele lepiej jest upewnić się, że jest on wypełniony odpowiednią ilością płynu niezamarzającego, ponieważ zawiera on również środki antykorozyjne, które zapobiegają tworzeniu się rdzy.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!