Ponad 235 tys. zostanie przeznaczonych na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos. To wspólna decyzja lokalnej branży turystycznej i władz miasta. Hotelarze rozmawiali z Burmistrzem Mrągowa, Stanisławem Bułajewskim o Mrągowskim Budżecie Turystycznym.
235 265,36 zł tyle udało się zebrać w 2019 roku w ramach tzw. opłaty klimatycznej. Pieniądze zostaną przeznaczone na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos.
Wszystko w ramach Mrągowskiego Budżetu Turystycznego, czyli nowego rozwiązania władz lokalnych polegającego na współdecydowaniu o wydatkowaniu lokalnego podatku, który zbierają mrągowianie świadczący usługi hotelarskie.
To pierwsze tego typu rozwiązanie w skali kraju. A Mrągowo jest pierwszym samorządem w Polsce, który w taki sposób współpracuje z lokalną branżą turystyczną.
Pierwsze spotkanie dotyczące zacieśnienia współpracy władz lokalnych z gestorami odbyło się w kwietniu ubiegłego roku. Branża turystyczna spotkała się z Burmistrzem Mrągowa, Stanisławem Bułajewskim po raz drugi w listopadzie.
Gospodarz Miasta zaproponował wtedy, aby to branża wskazała, na jakie projekty promocyjne lub infrastrukturalne przeznaczyć Mrągowski Fundusz Turystyczny. Zaproponowano wtedy zadaszenie amfiteatru w Mrągowie oraz przebudowę drogi dojazdowej do Hotelu na ul. Jaszczurcza Góra.
Ostateczną decyzję podjęto w środę (5 lutego br.) w Hotelu Panoramic-Oskar. W zdecydowanej większości hotelarze głosowali za przeznaczeniem środków z Mrągowskiego Funduszu Turystycznego na projekt związany z zadaszeniem amfiteatru nad jeziorem Czos.
Lokalna branża turystyczna dostrzega potencjał Mrągowskiego Budżetu Turystycznego, który ma istotny wpływ na finansowanie promocji i turystyki w Mrągowie.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!