13 września oficjalnie oddano do użytku odcinek drogi ekspresowej S61 na trasie Szczuczyn-Ełk PD (Zdunki). Dzięki temu mieszkańcy Mazur i Ełku będą mogli szybciej dotrzeć do Łomży czy Warszawy.
Zakończony właśnie odcinek o przekroju dwupasmowym w każdym kierunku, skróci przede wszystkim czas dojazdu do centralnej części Polski. Poprawi też jakość i bezpieczeństwo podróży.
W spotkaniu i przekazaniu do użytku odcinka Via Baltica uczestniczyli m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, poseł Wojciech Kossakowski, wojewoda warmińsko-mazurski, prezydent Ełku, samorządowcy, dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy inwestycji.
Otwarcie 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej Via Baltica, tj. węzła Szczuczyn do węzła Ełk Południe (Zdunki), to dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Ełku i powiatu ełckiego, ale również całego regionu Mazur. Zakończony właśnie odcinek o przekroju dwupasmowym w każdym kierunku, skróci przede wszystkim czas dojazdu do centralnej części Polski. Poprawi też jakość i bezpieczeństwo podróży.
Zgodnie z umową powstała droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Wyremontowano także wybrane drogi lokalne oraz zbudowano urządzenia ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstały m.in. węzły Guty i Ełk Południe, para Miejsc Obsługi Podróżnych Niekrasy, 19 obiektów inżynierskich oraz Obwód Utrzymania Drogi w Nowej Wsi Ełckiej. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
- Kiedy pojawił się pomysł realizacji przedsięwzięcia pod nazwą Via Baltica wiele osób wątpiło w jego powodzenie. Później, kiedy kolejne odcinki oddawano do użytku, liczba niedowiarków malała, ale wciąż wątpiono w sukces. Ja osobiście nigdy nie zwątpiłem. Wierzyłem nieprzerwanie od 2008, od którego to roku miejski samorząd zabiegał o przebieg Via Baltica przez Ełk i nasz region. Wierzyłem jako prezydent i jako ełczanin. Udało się – dzięki ścisłej współpracy samorządów i parlamentarzystów, wojewodów, marszałków, projektantów i wykonawców – od 2008 roku do dzisiaj. Dzisiaj im wszystkim dziękuję w imieniu swoim i mieszkańców – mówi prezydent Ełku, Tomasz Andrukiewicz. - Wszyscy chcemy jeździć szybciej, bezpieczniej i wygodniej. Z najbardziej wykluczonego komunikacyjnie regionu Unii Europejskiej stajemy się ważnym węzłem drogowym i kolejowym, dzięki powstającej Rail Baltica. Oto otwiera się okno na świat dla ełczan, dla inwestycji. Teraz Ełk – Stolica Mazur czeka z niecierpliwością na kolejny odcinek – już do Ełku.
Natomiast w ramach realizacji zadania budowy Via Baltica na odcinku Ełk Południe (Zdunki) – Wysokie powstanie również łącznik w ciągu przyszłej S16 (wylot na Olsztyn) i węzeł Ełk Wschód (Bojar) na połączeniu z S61 (Via Baltica). Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2023 r.
Budowa drogi ekspresowej S61 – Via Baltica odbywa się na odcinku od drogi S-8 (Ostrów Mazowiecka) przez Łomżę – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki aż do Budziska (gr. państwa).
Na podstawie informacji UM Ełk i GDDKiA w Olsztynie
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!