ReklamaA1 - port 69

Przekierowania – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć

Pozostałe11 stycznia 2022, 12:52
Przekierowania – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć

Właściwie ustawione przekierowanie pozwala użytkownikowi trafić na odpowiednią stronę, gdy na przykład stary adres URL jest nieaktualny. W efekcie internauta nie musi odczytywać błędu w swojej przeglądarce i ręcznie szukać witryny, którą chce otworzyć. To niezwykle wygodne rozwiązanie zarówno z punktu widzenia odbiorców, jak i administracji serwisu internetowego. Z tego względu warto odrobinę lepiej poznać najważniejsze kwestie związane z przekierowaniami.

Dlaczego właściwie ustawione przekierowania są ważne?

Każda osoba zarządzająca stroną internetową powinna wiedzieć, czym dokładnie są przekierowania i jaką rolę odgrywają. Doskonałym tego przykładem jest sytuacja, gdy serwis posiada wersje z www oraz bez tego elementu (np. meble.com oraz www.meble.com). W takiej sytuacji wyszukiwarka traktuje poszczególne warianty jako osobne serwisy. Takie zjawisko może rodzić problem w kontekście widoczności, ponieważ Google potraktuje zaimplementowany content jako zduplikowany. Wówczas należy zastosować przekierowania 301 z jednej wersji na drugą. Podobna sytuacja dotyczy witryn posiadających HTTPS. Adresy URL z HTTP powinny mieć przekierowanie do stron z certyfikatem SSL.

Przekierowanie 301 czy 302?

Zwykle mówiąc o przekierowaniach mamy na myśli 301, czyli przekierowanie stałe. To prawdopodobnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie. Alternatywą dla przekierowania 301 jest 302, czyli przekierowanie tymczasowe. Jest ono ustawione na przykład w momencie przebudowywania danej podstrony. Wówczas użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony na odpowiedni adres URL. Natomiast przekierowania 301 są stałe, co oznacza, że stosuje się je w sytuacji, gdy strona nie powinna być wyświetlana przez internautów. Jeżeli domena nie jest już aktualna, tego rodzaju rozwiązanie będzie niezwykle skuteczne.

Inne rodzaje przekierowań

Warto pamiętać, że przekierowania 301 oraz 302 to nie wszystko. Wyróżnić możemy także inne rodzaje, które należy znać. Oto one:

  • Przekierowanie 303 – czyli See Other – jest wykorzystywane wraz z formularzami wysyłającymi dane poprzez HTTP POST. Wówczas jako odpowiedź na formularz uruchamia się przekierowanie pod specjalnie ustawiony adres URL, bez ponownej próby wysłania informacji wcześniej wspomnianą metodą HTTP POST.
  • Przekierowanie 304 – czyli Not Modified – takie rozwiązanie daje informacje przeglądarce, że dane znajdujące się w jej pamięci są ciągle aktualne i nie zostały zmienione. Wówczas treść może być wyświetlona użytkownikowi, bez jej ponownego pobierania.
  • Przekierowanie 305 – Use Proxy – w przypadku tego przekierowanie otworzenie strony będzie możliwe tylko z wykorzystaniem serwera proxy. Pamiętaj, że taki komunikat musi zawierać adres serwera, z którego korzysta przeglądarka.
  • Przekierowanie 307 – Temporary Redirect – to czasowe przekierowanie pod inny adres URL, wskazany przez administratora witryny. Całość wygląda podobnie do 302, jednak w tym przypadku metoda nie może zostać zmieniona podczas ponownego wysyłania oryginalnego żądania.

Przekierowanie w SEO – jaką odgrywa rolę?

Przekierowania – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć

W kontekście SEO najważniejsze jest przekierowanie 301. Swoją drogą specjaliści z zakresu pozycjonowania często wykorzystują je podczas budowy profilu linkowego. Zewnętrzne odnośniki kierujące do witryny są przez algorytm Google traktowane jako pewnego rodzaju „rekomendacje”. Oznacza to, że linki wpływają na pozycję strony. Jeżeli jakaś wartościowa domena wygasła, specjalista SEO Semcore może ją wykupić, a następnie ustawić przekierowanie 301 na pozycjonowaną witrynę. W efekcie serwis będzie przekazywać swój autorytet i wpłynie na wyniki organiczne. Na dodatek takie przekierowanie jest przydatne podczas rebrandingu, gdy firma chce zmienić adres firmowej strony. Wówczas stosuje się przekierowanie 301, które będzie kierować na odpowiednią domenę. Wielu użytkowników może nawet nie zauważyć, że otworzyło inny adres URL. Pamiętaj, że ustawianie przekierowań może wyglądać inaczej zależnie od tego, jakim systemem CMS dysponujesz. W przypadku WordPressa warto w tym celu wykorzystać specjalne wtyczki.

ReklamaC1 - Restauracja Kormoran

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 1
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

ReklamaB0 - Moja Koja

Daj nam znać

Jeśli coś się na Mazurach zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB1 - Karos Pomosty Pływające
ReklamaA2 - Odysseya Yachts