Właściwie ustawione przekierowanie pozwala użytkownikowi trafić na odpowiednią stronę, gdy na przykład stary adres URL jest nieaktualny. W efekcie internauta nie musi odczytywać błędu w swojej przeglądarce i ręcznie szukać witryny, którą chce otworzyć. To niezwykle wygodne rozwiązanie zarówno z punktu widzenia odbiorców, jak i administracji serwisu internetowego. Z tego względu warto odrobinę lepiej poznać najważniejsze kwestie związane z przekierowaniami.
Każda osoba zarządzająca stroną internetową powinna wiedzieć, czym dokładnie są przekierowania i jaką rolę odgrywają. Doskonałym tego przykładem jest sytuacja, gdy serwis posiada wersje z www oraz bez tego elementu (np. meble.com oraz www.meble.com). W takiej sytuacji wyszukiwarka traktuje poszczególne warianty jako osobne serwisy. Takie zjawisko może rodzić problem w kontekście widoczności, ponieważ Google potraktuje zaimplementowany content jako zduplikowany. Wówczas należy zastosować przekierowania 301 z jednej wersji na drugą. Podobna sytuacja dotyczy witryn posiadających HTTPS. Adresy URL z HTTP powinny mieć przekierowanie do stron z certyfikatem SSL.
Zwykle mówiąc o przekierowaniach mamy na myśli 301, czyli przekierowanie stałe. To prawdopodobnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie. Alternatywą dla przekierowania 301 jest 302, czyli przekierowanie tymczasowe. Jest ono ustawione na przykład w momencie przebudowywania danej podstrony. Wówczas użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony na odpowiedni adres URL. Natomiast przekierowania 301 są stałe, co oznacza, że stosuje się je w sytuacji, gdy strona nie powinna być wyświetlana przez internautów. Jeżeli domena nie jest już aktualna, tego rodzaju rozwiązanie będzie niezwykle skuteczne.
Warto pamiętać, że przekierowania 301 oraz 302 to nie wszystko. Wyróżnić możemy także inne rodzaje, które należy znać. Oto one:
W kontekście SEO najważniejsze jest przekierowanie 301. Swoją drogą specjaliści z zakresu pozycjonowania często wykorzystują je podczas budowy profilu linkowego. Zewnętrzne odnośniki kierujące do witryny są przez algorytm Google traktowane jako pewnego rodzaju „rekomendacje”. Oznacza to, że linki wpływają na pozycję strony. Jeżeli jakaś wartościowa domena wygasła, specjalista SEO Semcore może ją wykupić, a następnie ustawić przekierowanie 301 na pozycjonowaną witrynę. W efekcie serwis będzie przekazywać swój autorytet i wpłynie na wyniki organiczne. Na dodatek takie przekierowanie jest przydatne podczas rebrandingu, gdy firma chce zmienić adres firmowej strony. Wówczas stosuje się przekierowanie 301, które będzie kierować na odpowiednią domenę. Wielu użytkowników może nawet nie zauważyć, że otworzyło inny adres URL. Pamiętaj, że ustawianie przekierowań może wyglądać inaczej zależnie od tego, jakim systemem CMS dysponujesz. W przypadku WordPressa warto w tym celu wykorzystać specjalne wtyczki.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!