Trwa batalia o przebieg drogi S16 z Mrągowa do Ełku. Pod petycją, która właśnie trafiła do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie podpisało się około 10 tysięcy osób. Ostateczna trasa drogi nie została jeszcze ustalona. Natomiast do dalszych prac skierowano trzy warianty.
Przeciwko tzw. wariantowi północnemu, który zakłada między innymi budowę mostu nad jeziorem Juksty, protestują mieszkańcy Mazur. Petycję z podpisami około 10 tysięcy osób, przeciwnicy wariantu północnego złożyli w oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.
- Jest on najdroższy, najbardziej ingeruje w środowisko, nie ma dróg dojazdowych, które trzeba będzie wybudować od podstaw. Jesteśmy przeciwko trwonieniu pieniędzy podatników - powiedział PAP Jarosław Kociałkowski z Komitetu Ochrony Ziemi Ryńskiej.
W środę mieszkańcy złożyli w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad petycję podpisaną przez 10 tys. osób.
- Największe kontrowersje, zwłaszcza w Rynie, budził obiekt, który jest projektowany nad Jeziorem Ryńskim. Nie będzie to na pewno obiekt ani łukowy, ani podwieszany, ani inny tego rodzaju ze względu na ochronę środowiska - mówi Krystyna Szynkowska, naczelnik Wydziału Dokumentacji Oddziału GDDKiA w Olsztynie.
Protestujący przedstawili własny projekt, w którym proponowana jest modernizację DK16 w aktualnym przebiegu. Budowie drogi ekspresowej przez Mazury sprzeciwiają się samorządy Mrągowa, Mikołajek, Rynu i Orzysza. Siedemnaście innych jest "za". Wbrew wcześniejszym zapowiedziom wniosek o wydanie decyzję środowiskową nie zostanie złożony w tym, a w przyszłym roku.
Planowana inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16. Nowy odcinek drogi będzie miał długość około 16 km, w tym ok. 13 km w ciągu S16. Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe.
Budowa nowej drogi skróci czasu przejazdu między Olsztynem i Ełkiem oraz zwiększy bezpieczeństwo na drodze. Dzięki budowie obwodnicy z Mrągowa zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas, spaliny i wibracje. Realizacja robót budowlanych planowana jest na lata 2020-2023.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.