ReklamaA1 - port 69

Sztuczna inteligencja promuje Warmię i Mazury na instagramie

Bieżące7 maja 2024, 12:47
Sztuczna inteligencja promuje Warmię i Mazury na instagramie
 fot. warmia.mazury.pl

Z reguły na naszym portalu piszemy głównie o ofercie turystycznej regionu, zabytkach, wydarzeniach dla mieszkańców i turystów. Jednak tej ciekawostki, a właściwie promocji turystycznej regionu nie mogliśmy pominąć. Jednak sami oceńcie czy jest to „hit czy kit”?

- Miko_Kopernik na instagramie promuje fundusze europejskie i województwo w contencie wizualnym. To my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików – pomaga nam sztuczna inteligencja – informuje samorząd województwa.

Wybór MiKo nawiązuje do historycznej, prawdziwej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią.

- Dlatego też w budowaniu tożsamości wirtualnego influencera wykorzystujemy elementy z biografii naukowca, osadzając go we współczesności. Nasz Miko interesuje się kosmosem i ekonomią, ale też biega, jeździ rowerem i przede wszystkim korzysta ze wszystkich walorów Warmii, Mazur i Powiśla – informuje samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.

Narracja na profilu jest pierwszoosobowa, a profil MiKo ma lifestylowy charakter. Pokazywanie codziennego, aktywnego  życia w naszym regionie ma za zadanie zbudować wokół MiKo społeczność przyjaznych mu osób, które jednocześnie będą jego ambasadorami. Takie podejście uwiarygodni osadzenie MiKo w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowe życie na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.

- Specyfika działania Instagrama jest szansą na budowanie wizerunku Funduszy Europejskich w nowy, niestandardowy i odmienny od urzędowego sposób - mówi Marcin Kuchciński, marszałek województwa. - Naszego wirtualnego MiKo charakteryzują przede wszystkim dystans, poczucie humoru i lekkość. Zaletą tego typu marketingu jest jego „przewidywalność”- to my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików - pomaga nam sztuczna inteligencja. Wykorzystujemy zdjęcia najciekawszych miejsc czy powstałych projektów, które posiadamy w naszych archiwach. W przypadku korzystania z usług „prawdziwego” influencera bywa z tym różnie, a często nawet ryzykownie. Nasze wszystkie działania prowadzone są w sposób neutralny politycznie, z nastawieniem na unikanie zapalnych społecznie tematów.

Wykorzystanie wirtualnego influencera jako „brand hero“ pozwala na tworzenie treści przez zespół, który nie jest zależy od jednej osoby. Korzystanie z narzędzi AI pozwala na zdobycie umiejętności, które w czasach dynamicznie rozwijającej się technologii mogą okazać się konieczne również w innych dziedzinach.

Grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań  dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej). A to właśnie młodzi ludzie mają największą otwartość na nowinki w social mediach.

- Koncentrując się tylko na tych trzech grupach wiekowych, mamy olbrzymi potencjał odbiorców do pozyskania. Najmłodsza grupa - czyli generacja Z, jest dla nas szczególnie ważna bo właśnie weszła na rynek pracy i za chwilę zacznie go kształtować - dodaje marszałek Kuchciński.

Według danych z badania rozpoznawalności i wiedzy o Funduszach Europejskich w społeczeństwie polskim w województwie warmińsko-mazurskim z Instagrama korzystało 25 proc. użytkowników mediów społecznościowych w regionie. Była to trzecia z kolei najpopularniejsza platforma społecznościowa, po YT i Facebooku.  Autorzy badania rekomendowali utworzenie profilu na Instagramie jako jednego z działań zwiększających zasięg komunikacji o Funduszach Europejskich.

Na podstawie informacji Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego.

ReklamaC1 - Restauracja Kormoran

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 2
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

ReklamaB0 - Moja Koja

Daj nam znać

Jeśli coś się na Mazurach zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB1 - Amax
ReklamaA2 - Odysseya Yachts