W Mikołajkach podpisano umowę na remont kolejnego kanału na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. 2,5 kilometrowy Kanał Szymoński łączący jezioro Szymon z Szymaneckim jest najdłuższym odcinkiem drogi wodnej na szlaku do Mikołajek.
Umowę na remont Kanału Szymońskiego na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich podpisali Robert Chciuk – wiceprezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Wojciech Ferenc – właściciel firmy Zakład Usług Hydrotechniczno-Melioracyjnych.
- Kanał zostanie przebudowany i umocniony na całej swojej długości – mówi Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz, rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Prace planowo mają ruszyć już za miesiąc – zapewnił na spotkaniu w mikołajskim urzędzie prezes firmy realizującej zadanie. Wody Polskie zapewniają, że mimo prac kanał będzie otwarty dla żeglarzy.
Kanał będzie otwarty dla żeglarzy
Celem inwestycji jest rozbiórka istniejącego i wykonanie nowego ubezpieczenia obydwu brzegów kanału, odtworzenie istniejących ubezpieczeń wejść do kanału od strony jeziora Szymon i Jeziora Szymoneckiego oraz poprawienie drożności kanału dla lepszego wykorzystania do celów żeglugowych.
Koszt remontu Kanału Szymońskiego to 32 mln 155 tys. zł. Prace potrwają do kwietnia 2023 r. W sezonie żeglugowym kanał będzie otwarty dla ruchu.
Budowa kanału jest częścią planu przebudowy infrastruktury na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Chodzi o budowę śluzy Guzianka II, remont śluzy Guzianka I oraz modernizację pięciu kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka.
Prace na innych kanałach Wielkich Jezior Mazurskich
Prace remontowe na Kanałach Grunwaldzkim, Tałckim i Mioduńskim są już na etapie zaawansowanym. Na wszystkich kanałach trwa rozbiórka starego ubezpieczenia i pogrążanie nowych grodzic. Na Kanale Grunwaldzkim trwają także prace związane z wykonywaniem oczepu żelbetowego (przygotowywanie szalunku wraz ze zbrojeniem). Koszt remontu trzech kanałów to 65,4 mln zł.
Ogłoszenie postępowania przetargowego na ostatni, piąty kanał – Łuczański, planowane jest na sierpień 2021 r. Inwestycje są niezbędne, ponieważ stan infrastruktury jest zły.
Roboty budowlane na Kanale Grunwaldzkim zakończą się w 2021 roku, na Kanałach Mioduńskim i Tałckim – w 2022 roku, natomiast Szymońskim i Giżyckim – w 2023 r. Wartość całkowita inwestycji to blisko 165 milionów złotych.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.