Oddana do użytku nowa śluza Guzianka II jest częścią wielkiego projektu pn. „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy Guzianka II i remontem śluzy Guzianka I”. Jego wartość wynosi 368 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to 253 mln zł.
- Zaczęliśmy wakacje w zmienionych warunkach, jednak Warmia i Mazury jak co roku chętnie przyjmują gości – mówi marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin. - Szczególnie teraz większość z nas woli odpoczywać w bardziej kameralnych warunkach, w miejscach spokojnych, niezatłoczonych, z dala od wielkomiejskiego zgiełku. Mamy do tego znakomite warunki i stale polepszamy komfort wypoczynku. Zachowanie dziedzictwa, komfort życia i bezpieczeństwo – te cele stawiamy sobie przy projektowaniu zrównoważonego rozwoju, a inwestycje na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich się w te cele w widoczny sposób wpisują.
Oddana do użytku inwestycja jest częścią wielkiego projektu pn. „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy Guzianka II i remontem śluzy Guzianka I”.
Jego wartość wynosi 368 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to 253 mln zł. Modernizacja kanałów żeglugowych doczekała się realizacji dzięki wytrwałym negocjacjom zarządu województwa z Komisją Europejską.
- Komisja Europejska zgodziła się na nasze postulaty i to jest naprawdę duży sukces – mówi marszałek Gustaw Marek Brzezin. – Niemożliwe stało się możliwe. Nasza codzienna pozytywistyczna praca przynosi wymierne korzyści. Dzięki temu udało się dołożyć do realizacji ponad 100 mln zł.
Zrealizowane prace przyczynią się do efektywniejszego wykorzystania i zachowania w dobrym stanie zasobów kulturowych i naturalnych regionu, do których niewątpliwie zalicza się Szlak Wielkich Jezior Mazurskich wraz ze stworzoną na przełomie XIX i XX wieku infrastrukturą dróg wodnych.
Ten szlak jest gospodarczym sercem i motorem rozwoju miejscowości całego obszaru. Modernizacja i przebudowa infrastruktury, umożliwiającej bezpieczne i efektywne jego wykorzystanie, rozwijanie i unowocześnianie przyjaznego środowisku systemu portów obsługujących jednostki pływające od dawna była konieczna.
W wyniku współpracy samorządu województwa oraz wielu partnerów samorządowych wchodzących w skład Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, a także przy udziale Państwowego Gospodarstwa Wodnego „Wody Polskie”, powstał ten wielki projekt. Jego główne cele to poprawa stanu technicznego oraz bezpieczeństwa i warunków żeglugi turystycznej, sportowej i pasażerskiej, wzrost drożności i przepustowości szlaków wodnych, rozwój infrastruktury związanej z właściwym ukierunkowaniem ruchu turystycznego, a w rezultacie zwiększenie konkurencyjności gospodarczej i atrakcyjności Mazur.
- Możemy zobaczyć efekty pierwszego etapu tej wspaniałej inwestycji. Składa się ona z czterech etapów, a łączny koszt to blisko 370 mln zł. Są to ogromne pieniądze zainwestowane w Krainę Wielkich Jezior i mam nadzieję, że będą one procentowały. To jest nasza wizytówka, z której jesteśmy bardzo dumni. Ta inwestycja powstała nie tylko z myślą o turystach, ale również o mieszkańcach naszego regionu, bo jest to szansa na rozwój gospodarczy Warmii i Mazur - mówiła Jolanta Piotrowska, członek zarządu województwa.
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!