Jak informuje PKP PLK S.A wyremontowany zostanie odcinek linii kolejowej Wielbark-Chorzele, co da możliwość przywrócenia tam ruchu pociągów pasażerskich. Po remoncie tej trasy oraz modernizacji odcinka Chorzele-Ostrołęka pociągi ponownie połączą m.in. Olsztyn oraz Ełk z Ostrołęką. Wartość prac wyniesie 21 mln zł, które pochodzą ze środków budżetowych PLK.
"PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały prace remontowe, dzięki którym będzie istniała możliwość przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wielbark-Chorzele. To pozwoli na uruchomienie składów pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką, a w efekcie przywrócenie kolejowego połączenia między województwami" - napisano w komunikacie.
- Dzięki pracom PKP PLK S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark-Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele-Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między woj. warmińsko-mazurskim a mazowieckim - przekazał, cytowany w komunikacie, prezes zarządu PKP PLK S.A. Ireneusz Merchel.
Jak zaznaczył, będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka-Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku.
Prace na trasie Wielbark-Chorzele obejmą m.in. wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii.
Podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty, gabloty informacyjne i energooszczędne oświetlenie LED. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych.
- Po realizacji zadania pociągi pokonają odcinek Wielbark-Chorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni sprawny i płynny przejazd w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planuje się z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku - zapowiedziały PLK.
Docelowo planowana jest modernizacja całego odcinka, w tym budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli sterować nimi z lokalnego centrum sterowania Szczytno i zwiększyć przepustowość odcinka Chorzele-Szymany, a tym samym i całej linii Ostrołęka-Szczytno.
Remont trasy Wielbark-Chorzele będzie kontynuacją realizowanych przez PLK S.A. prac związanych z poprawą dostępności mieszkańców regionu do kolei na styku woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. "PKP PLK przygotowały nowy tor do sprawnych podróży na blisko 60-kilometrowym odcinku Ostrołęka-Chorzele. Gotowe są już perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka" - wynika z komunikatu.
Spółka podała również, że w nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowane zostały obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad Narwią oraz 6 mniejszych mostów, 14 przepustów, 4 przejścia dla małych zwierząt. "W połowie 2023 r., po 22 latach, na linii Ostrołęka-Chorzele będą mogły jeździć pociągi" - zapowiedziały PKP PLK.
Źródło: PAP/ PKP PLK S.A
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.