Historia Ełckiej Kolei Wąskotorowej sięga 1905 roku, wówczas to na zlecenie starosty miejskiego podjęto prace związane z projektem trakcji. Jej głównym celem miała być poprawa lokalnego transportu oraz ożywienie gospodarcze. W tle oczywiście krył się również aspekt militarny - kolej miała dochodzić do granicy z Rosją w Turowie.
W 1914 roku armia niemiecka pokonała carskie oddziały, które podczas odwrotu wywiozły prawie cały tabor kolejowy. W 1915 roku udało się reaktywować kolej, a 5 października 1918 roku przywrócono ruch pasażerski. Na całe szczęście, kolej wąskotorowa przeszła II wojnę światową bez większych strat i już w 1945 roku zorganizowano pierwsze połączenia. Ełcka kolej przez cały okres PRL'u była praktycznie modernizowana, co jednak nie przyczyniło się do jej większego znaczenia. Od 1991 roku zaczęto się nią interesować pod kątem wartości historycznej...
1 stycznia 2002 roku Ełcką Kolej Wąskotorową przejmuje samorząd miejsku w Ełku. Zmniejszenie popularności pociągów powoduje, iż w 2014 roku kolej staje się częścią Muzeum Historycznego w Ełku.
Aktualnie kolej organizuje wycieczki z Ełku, poprzez Mrozy Wielkie, Regielnicę, Kałęczyny, Laski Małe aż do Sypitek. Całość trasy kolej pokonuje w około 3 godziny (wliczając 1,5 godziny przerwy na ognisko i zwiedzanie)
W cenie przyjazdu
Oczywiście muzeum organizuje również wycieczki dla grup zorganizowanych. Aktualny rozkład jazdy na stronie internetowej (adres obok).
Serwis mazury24.eu nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i opinii. Prosimy o zamieszczanie komentarzy dotyczących danej tematyki dyskusji. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.
Port nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy!